Image
Top
(archive)

author
ZEROZAK – 2010

pseudonym for performers in public spaces

contribution
L’accento, 2011

performative action

received 24.05.12

http://www.thezerozak.org/it/azioni/9.html

notes
June 14th, 2011. After climbing the façade of the Arts and Philosophy Faculty in the University of Rome “La Sapienza”, ZEROZAK pastes a stone accent, colored in red, on the final vowel of the word “Facoltà”, so correcting a spelling mistake that had always been where, of all places, it shouldn’t have been.
ZEROZAK is a performer who, hiding his identity, performs in public spaces from 2010. Not to hide himself. Only he doesn’t believe in personality. His artistic actions try to speak for themselves. “L’accento” is one of these.


Il 14 giugno 2011 ZEROZAK, dopo essersi arrampicato sulla facciata della Facoltà di Lettere e Filosofia dell’Università “La Sapienza” di Roma, incolla un accento di pietra colorato di rosso sopra la vocale finale della parola “Facoltà”, correggendo così un errore ortografico presente da sempre in un luogo in cui proprio non avrebbe dovuto esserci. 
ZEROZAK è un performer che, dal 2010, agisce in spazi pubblici  nascondendo la sua identità. Non lo fa per nascondersi. Semplicemente non crede nel culto della personalità. Le sue azioni  artistiche provano a parlare da sole. “L’accento” è una di queste.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone