Image
Top
(archive)

author
Ryts Monet – Bari, 1982
artist, Venice and Tokyo

contribution
Sisters, 2014

received 02.04.15

Sister

notes
Sisters is a collection of 88 images portraying replicas of the Statue of Liberty coming from all over the world. The images collected by the artist have been reproduced in a series of prints realized through a process of chemical transfer on paper. 
The work symbolically retraces the journey of a samurai, Hasekura Tsunenaga who, in 1615, during the Keicho Era, sailed from the harbor of Ishinomaki (Miyagi Prefecture, Japan) aboard a Spanish galleon to meet the Pope in Rome. The artist imagines the samurai’s journey in the contemporary era; probably he would have found a replica of the Statue of Liberty in every place.


Sisters è una collezione di 88 immagini di repliche della Statua della Libertà provenienti da tutto il mondo. Le immagini, raccolte dall’artista, sono state riprodotte in una serie di stampe realizzate attraverso un processo di trasferimento chimico su carta. L’opera, oltre a dare il nome alla mostra, simbolicamente ripercorre a ritroso le tappe del viaggio del samurai Hasekura Tsunenaga, che nel 1615, durante l’era Keicho, partì dal porto di Ishinomaki (prefettura di Miyagi, Giappone) a bordo di un galeone spagnolo e raggiunse Civitavecchia, vicino a Roma, dove era diretto ad incontrare il Papa. L’artista immagina il viaggio del samurai in epoca contemporanea: probabilmente ad aspettarlo avrebbe trovato in ogni luogo una replica della Statua della Libertà.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone